Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2012

Ελληνικό γιαούρτι ενισχύει την οικονομία της Νέας Υόρκης!

Απορροφά χιλιάδες τόνους πρώτης ύλης, προσφέρει δουλειά σε εκατοντάδες ανθρώπους...
 
Ελληνικό γιαούρτι ενισχύει την οικονομία της Νέας Υόρκης!
και οι καταναλωτές το προτιμούν με πάθος και συνέπεια. Ο λόγος για το ελληνικό γιαούρτι, η παραγωγή του οποίου εξελίσσεται σε ολοένα ισχυρότερο μηχανισμό στήριξης της αγροτικής οικονομίας της Νέας Υόρκης.

Μόλις έξι χρόνια πριν, το 2006, οι πωλήσεις ελληνικού (στραγγιστού) γιαουρτιού στις ΗΠΑ δεν ξεπερνούσαν σε αξία τα 60 εκατ. δολ. Σήμερα, οι ετήσιες πωλήσεις κυμαίνονται γύρω στο 1,5 δισ. δολ., με το ελληνικό προϊόν να κατέχει το 25% της συνολικής αγοράς γιαουρτιού, σύμφωνα με στοιχεία, που έθεσε στη διάθεση του ΑΠΕ-ΜΠΕ το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) του ελληνικού προξενείου στη Νέα Υόρκη.


Μόνο η εταιρεία ΦΑΓΕ εκτιμάται ότι παρουσίασε το 2011 πωλήσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ, ενώ εξαγωγές πραγματοποιεί, μέσω της αμερικανικής θυγατρικής της, και η λαρισινή γαλακτοβιομηχανία ΟΛΥΜΠΟΣ.


Με βάση την επιτυχία του προϊόντος, δεν είναι ν΄ απορεί κάποιος που η ΦΑΓΕ -η οποία έχει ήδη ανακοινώσει επένδυση επέκτασης της παραγωγικής της μονάδας στη Νέα Υόρκη- ετοιμάζεται να υπερδιπλασιάσει και την αποθηκευτική χωρητικότητα του εργοστασίου της, στην περιοχή Johnstown (Τζόνσταουν).

Η χωρητικότητα προβλέπεται να αυξηθεί σε 10.000 παλέτες από 4000, ξεπερνώντας κατά πολύ τη δυναμικότητα των εν Ελλάδι εργοστασίων (5000 παλέτες), σύμφωνα πάντα με το γραφείο ΟΕΥ.

Πάντως, τη μερίδα του λέοντος στο ελληνικό γιαούρτι κατέχουν ξένες εταιρείες: σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Citigroup Global Markets, η τουρκικών συμφερόντων Chobani κατέχει μερίδιο 53% και ακολουθούν κατά σειρά οι: ΦΑΓΕ (17%), ο γαλλικός όμιλος Danone (14%) και η αμερικανική General Mills (5%).


Μπορεί το ελληνικό γιαούρτι να προστατευτεί από εταιρείες που "σφετερίζονται" τη λέξη "greek" για να εκμεταλλευτούν τη δημοτικότητα του προϊόντος; Η απάντηση -δια στόματος των ίδιων διπλωματικών πηγών- είναι δυστυχώς αποθαρρυντική: "Στις ΗΠΑ δεν προστατεύονται προϊόντα και υπηρεσίες που θεωρούνται generic (σ.σ. γενόσημα). Ένα προϊόν θεωρείται generic, όταν η χρήση του είναι τόσο διαδεδομένη ώστε θεωρείται πλέον συνώνυμο μιας ολόκληρης κατηγορίας προϊόντων/υπηρεσιών, χωρίς όμως να υποδηλώνει στη συνείδηση των καταναλωτών ιδιαίτερη γεωγραφική προέλευση".

Ενδεικτικό παράδειγμα προϊόντων generic είναι τα τυριά φέτα και παρμεζάνα, χρήση του ονόματος των οποίων μπορεί να κάνει κάθε παραγωγός προϊόντων, που ανήκουν σε μία από τις κατηγορίες αυτές, κατά το αμερικανικό σύστημα πάντα. Άλλο χαρακτηριστικό του συστήματος είναι ότι αποκλειστικά και μόνο ο ιδιοκτήτης του σήματος έχει το δικαίωμα να εμποδίσει τη χρήση του από μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα (εάν θεωρεί ότι η χρήση αυτή δημιουργεί σύγχυση στους καταναλωτές όσον αφορά την καταγωγή του προϊόντος).

πηγή: www.epikaira.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...